Wednesday, January 26, 2011

Maybe the last.

Hello guys. It's been such a long time since I last update my entry here. Below is something that I wrote for Wednesday last week as at that time my friend asked me to write down something positive. Well Adit, I'm sorry but I think this will be the last entry with a hint of positive connotation from me. I don't think I'm capable of producing something useful for others any more. So enjoy this bit...


Drama

Dulu aku sendiri
Membiar semua duri ini terus menusuk
Jauh ke dalam kalbuku
Dulu aku sendiri
Membiar tembok emas ini menutup
Permata dihadapan mataku
Dulu aku sendiri
Mencari kedamaian yang ku sangka azali
Dalam kegelapan yang makin membelenggu

Kini aku kaget dalam drama ciptaanku ini
Menjadi watak-watak yang ku beri makna tersendiri
Yang tak mungkin menjadi realiti
Yang menjadi gelanggang layar perak
Memuaskan kehendak jiwaku;
Perlukah itu?

Perlukah aku menyendiri?
Perlukah aku mengasingi?
Perlukah aku menjauhi?
Atau ini hanya permainan minda yang ku sangka hakiki.

Suatu masa nanti!
Sempatkah aku melihat masa itu
Merasa denyutan nadinya
Menghilang dalam kelembutan geraknya
Bersatu dengan gemalai detiknya...

Mampukah aku menanti
Kewujudan kuasa yang akan menarikku
Keluar dari kabus
Yang telah ku pupuk sebati
Menjadi sebahagian dari identiti diriku kini
Menimbus rompong kemanusiaan
Perlukah aku menanti?

Untuk siapa aku berdiri menghala ke destinasi
Pilihan aku sendiri
Untuk siapa aku bermimpi kebebasan abadi
Ciptaan ilahi
Untuk siapa aku bernafas menyekat tapis
Norma janji

Pastinya kini aku dewasa untuk
Terus mengorak langkah mencipta
Sejarah baru hidup dalam kawanan
Insan bernama manusia.

No comments: