Saturday, September 08, 2012

Aku

*Just wanna share something that I've written on 30th April 2012... I've forgot what drove me to write it but here it is...

Deruan angin itu, tarian bayu itu,
Hembusan ombak itu, tangisan hujan itu,
Semuanya berulang di dalam mata hatiku,
Bermain di dalam kotak mindaku,
Ingin saja aku berlari,
Mengejar bayang yang tak pernah hilang,
Menghantui setiap detak nadiku,
Membeku kakukan setiap inci zarah
yang wujud dalam tubuhku.

Mungkin aku hanya sang pemikir
Yang tak pernah kenal erti hidup
Atau aku hanyalah di pinggir
atas kelalaian dan kekejaman fikiranku.
Mungkin juga aku haus
pada rindu yang tak pernahku tahu,
Membawaku pulang ke dunia hampa,
Tiada teman, tiada tawa.

Aku teringin kembali ke saat itu,
Saat di tegap berdiri menantiku
di hujung jalan penuh liku.
Namun aku gusar
Pernahkah itu wujud dalam sejarah hidupku?

Mungkin mereka benar,
Aku telah hanyut dalam dunia.....
dunia? Ya, dunia khayalanku.
Dunia yang tak pernah mungkin menjadi satu
Dunia yang penuh salju
Dunia yang hanya ada aku...

No comments: